هومیوپاتى و مسائل مالى

نویسنده : دکتر غلامرضا عسگری تاریخ انتشار : جولای 24, 2019


 حق ویزیت یک پزشک هومیوپات

به‌طوركلى در تمام دنيا ويزيت پزشكان هوميوپات شاید مقداری بالاتر از ویزیت پزشکان عادی به نظر برسد که علت اين امر وقت بيشترى است كه پزشك هوميوپات مجبور است براى بيمار خود صرف کند و خيلى از موارد پيش مى‏‌آيد كه جدا از شرح حال گیری، پزشك هوميوپات مجبور است پرونده بيمار خود را بررسى بيشترى کند و چندين بار پیگیری و مشاوره در بين دو ويزيت با بیمار خود داشته باشد.

دلایلی در مورد مقرون‌به‌صرفه بودن درمان به روش هومیوپاتی

طب هومیوپاتی و درمان با روش هومیوپاتی را به دلایل زیر بطور قطع می توان سالم و به صرفه دانست: 1 – در طب هوميوپاتى از تست‏ هاى پاراكلينيكى مانند آزمايش‏ ها و عكس ‏ها تا حدالمكان پرهيز می گردد و این در حالى است كه در پزشكى رايج عمدتاً تشخيص‏ ها براساس اين موارد مى‏ باشند. به عبارت ديگر می توان گفت در پزشكى رايج عكس‏ ها و آزمايش ‏ها درمان مى‏ شوند ولى در هوميوپاتى بيمار! حتماً با اين جمله زياد مواجه شده‏ايد كه «آزمايش‏ها و عكس‏ هاى شما سالمند و چیزی در آنها مشاهده نمی شود و شما بيمارى‏ نداريد.» در حالى كه بيمار از دردها و مشكلات خاصى رنج مى‏برد! ولى در طب هوميوپاتى اساس درمان همين احساسات و رنج‏ ها مى ‏باشند و معمولاً بعد از درمان هوميوپاتى مى‏بينيم كه مشكلاتى كه فرد در آزمايش‏ هاى پاراكلينيكى خود دارد نيز همگى نرمال شده و درمان می شوند. 2 – هزينه داروهاى هوميوپاتى به هيچ وجه قابل مقايسه با هزينه داروهاى پزشكى رايج نمى‏ باشد و بسیار بسيار ارزان‏تر از آن است. لازم به ذكر است كه در ايران فعلاً از آنجايى كه داروخانه هوميوپاتى موجود نمى ‏باشد، هزينه‏ هاى دارويى در هزینه ويزيت معمولاً لحاظ می شود. هومیوپاتی در ایران 3 – ازآنجايى‌كه در هوميوپاتى مى‏توان با دارو، بسيارى از مشكلاتى را كه در پزشكى رايج برايشان عمل جراحى در نظر گرفته شده است حل و فصل كرد، لذا هزينه‏هاى جراحى بيمار عملاً صفر می شود. به عنوان مثال فيبروم‏ هاى رحمى‏ را كه در پزشكى رايج حتماً بايد جراحى كرد، در حالی که مى‏توان آن را با داروهاى هوميوپاتى درمان نمود. از دیگر مشکلات و بیماری هایی که با هومیوپاتی نیاز به جراحی را برای درمان آنها رفع می کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: كيست‏ هاى پستان، كيست‏ هاى تخمدان، آپانديسيت، سنگ‏ هاى كليه، زگيل ‏ها، زخم ‏هاى معده، بواسيرها، شقاق‏ ها، پوليپ ‏ها، مشكلات تيروئيد، آبسه ‏ها و… . 4 – از آنجايى كه در پزشكى رايج براى بسيارى از دردها و ناراحتى‏ها درمان قطع ی‏اى وجود ندارد و تنها به كنترل آن بيمارى اكتفا مى‌‏شود، در درازمدت هزينه‏ هاى درمانى بيشتر از هزينه‏ هاى پزشكى هوميوپاتى خواهند بود مثال‏ هاى اين مورد عبارتند از: بیماری فشارخون، اگزما، آلرژی ها و… . 5 – بعد از مصرف داروهاى هوميوپاتى معمولاً مقاومت بدن نسبت به بيمارى‏هاى مختلف حاد يا مزمن بالاتر مى‏‌رود به طورى كه اين جمله را بسيارى از بيماران عنوان مى‏‌كنند كه من از موقعى كه درمان هوميوپاتى را شروع كرده‌‏ام به ندرت سرما خورده‌‏ام و لذا به اين طريق نيز هزينه‌‏هاى درمانى بيمار كمتر می‌شوند. 6 – در پزشكى رايج شما براى درمان هر جزئی از بيمارى خود، كه از ديد هوميوپاتى در واقع همه آنها يك بيمارى هستند، بايد به يك متخصص مراجعه كنيد يعنى مثلاً بايد اگزماى خود را پيش متخصص پوست، آسم را پيش متخصص ريه و معده درد خود را پيش متخصص گوارش و اضطرابتان را پيش يك روان‏پزشك ببريد و احتمالاً اين جمله را هم از پزشكان متخصص زیاد شنيده‌‏ايد كه: «فقط مشكللات خود را كه مربوط به تخصص من است عنوان نماييد، بيمارى‏‌هاى ديگر شما اصلاً به من مربوط نيست!!» در سوی دیگر، يك پزشك هوميوپات از تمام بيمارى‏ هاى شما و جزئيات آنها پرس و جو مى‏‌كند و براى تمام آنها تنها و تنها يك دارو تجويز مى‏‌کند.
تجویز داروهای هومیوپاتی برای کودکان

درآمد یک پزشک هومیوپات!

از ميان گروه پزشكى شايد بتوان گفت كه پزشكان هوميوپات جزء كم درآمدترين آن‌ها هستند چراكه اولاً تعداد بيمارانى كه آنها مى‏‌توانند در روز ويزيت کند، بسيار محدود است چراكه بايد وقت زيادى را براى هر بيمار صرف كنند و در ثانى از دريافت حق ‏العمل براى جراحی هاى كوچك و سرپايى نيز محرومند، چراكه سعى می ‌كنند اين موارد را با دارو و نه چاقو برطرف کند! نظر شما درمورد درمان و هزینه ویزیت پزشکان هومیوپات چیست؟ آیا تاکنون تجربه مراجعته به یک پزشک هومیوپات را داشته‌اید؟

نظرات و سوالتان را با ما به اشتراک بگذارید ! ارسال دیدگاه

درباره نویسنده :

دکتر غلامرضا عسگری - بیش از 20 سال است که به عنوان پزشک، هومیوپات و مشاور فعالیت می کنم. هم اکنون به عنوان پزشک هومیوپات، Weight Coaching و محقق آب های طبی در کانادا، با کمک Telemedicine به عنوان پزشک مشاور و مدرس هومیوپاتی مشغول فعالیت هستم.

خواندن این مقالات را هم به شما پیشنهاد می کنیم