فرآیند درمان به روش هومیوپاتی

نویسنده : دکتر غلامرضا عسگری تاریخ انتشار : جولای 24, 2019


homeopath online / پزشک هومیوپات آنلاین / روش هومیوپاتی

حال شما بعد از مصرف داروهاى هوميوپاتى

بعد از انتخاب روش هومیوپاتی و تجویز دارو توسط هومیوپات و مصرف داروهای هومیوپاتی به‌طوركلى سه حالت کلی ممکن است برای شما پیش آید:

1 – احساس بهبودى

درواقع احساس بهبودى مى‌‏تواند، شامل چندین حالت مختلف که در ادامه می‌آید، باشد:

الف) احساس بهبودى در تمام علايم براى يك يا چندين ماه بدون بازگشت علايم.

ب) احساس بهبودى در تمام علايم براى چند روز يا چند هفته و بازگشت مجدد علايم، كه در ادامه مى‌‏تواند با بازگشت مجدد بهبودى ادامه يابد.

پ) احساس بهبودى در بعضى علايم و عدم تغيير يا تشديد در بعضى علايم ديگر، كه اين مقدار بهبودى براى آن علامت خاص مى ‏تواند از 10% تا 100% متغير باشد.

ت) احساس بهبودى در تمام و يا بعضى از علايم به دنبال يك تشديد در همان علايم.

2 – عدم تغيير در علايم جسمى و يا روحى

این حالت به دلایل مختلفی می تواند پیش بیاید که باید در فرم بهبود با روش هومیوپاتی به دکتر هومیوپات اطلاع رسانی شود.

3 – پيدا شدن علايمى جديد در روش هومیوپاتی

فرد ممكن است سابقه بیماری و نشانه‌های آن را در سال‏‌هاى قبل داشته و يا نداشته باشد، ممکن است با مصرف داروی هومیوپاتی، علائم بیماری‌ها و مشکلات شما که در قدیم وجود داشته‌اند و یا حتی تا به حال وجود نداشته‌اند بروز کند.

شكل‏‌هاى مختلف بيرون‌‏ريزى بيمارى در فرد را نيز مى‏‌توان جزء اين حالت از روش هومیوپاتی محسوب کرد. مانند پيدا شدن ترشحات خلطى يا چركى يا به وجود آمدن اسهال و استفراغ و يا افزايش ترشحات واژينال و يا حتى افزايش خونريزى زمان پريود و يا پيدا شدن جوش يا خارش در سطح پوست و …

نکته مهم این است كه در فاصله تجويز دو دارو، شما نباید بدون اطلاع پزشك خود دارويى شيميايى را مصرف کنید، چراكه به عنوان مثال آن چيزى را كه شما به عنوان سرماخوردگى و يا اسهال و استفراغ تلقى مى‌‏كنيد، مى‌تواند در واقع نوعى بيرون‏‌ريزى و واكنش بدن شما نسبت به داروهاى هوميوپاتى باشد. بنابراين بيمار بايد حتماً قبل از مراجعه به هر پزشكى و يا مصرف هرگونه داروى شيميايى با پزشك هوميوپات خود تماس بگیرد.

بنابراين تأكيد مى ‏كنیم كه در هر موقعيتى حتى حالت دوم (عدم تغيير در علايم جسمى و يا روحى)، حتماً روند درمان خود را ادامه داده و به پزشك هوميوپات خود اجازه ارزيابى مجدد و تجويز مجدد داروی هومیوپاتی را بدهيد. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد داروهای هومیوپاتی بدست آورید.

پزشک هومیوپات آنلاین / روش هومیوپاتی

روند درمان شما – حالت نوبت شماست!

بعد از استفاده از داروی هومیوپاتی، براى ارزيابى داروى تجويز شده و وضعیت، نیاز است که شما با دادن اطلاعات درست به پزشک هومیوپات در روش هومیوپاتی ، 8 روز بعد از استفاده از داروی تجویز شده، برای ادامه روند درمان خود کمک کنید، در واقع شما بعد از ورود به پنل کاربری خود می توانید در قسمت ارتباط با پزشک یا ارسال پیام، پزشک هومیوپات خود را از طریق تکمیل فرم بهبودی از وضعیت درمان خود مطلع کنید.

لازم به ذکر است که زمان تکمیل فرم بهبودی از طریق پیامک و ایمیل اطلاع‌رسانی می‌شود.

پزشک هومیوپات فرم‌های بهبود ماهیانه وضعیت شما در سایت تلومدیک را بررسی و متناسب با مسائل و مشکلات شما، در ویزیت بعدی دارویی متناسب با حال خود دریافت خواهید کرد. برای آشنایی با پروسه درمان می توانید ویدئوی راهنمای استفاده از وب سایت تلومدیک را مشاهده کنید.

شما بايد بعد از حدود یک هفته تا ده روز پس از مصرف داروی هومیوپاتی، يك ارزيابى از وضعيت جسمى و روحى از خود داشته باشید كه آيا در هفته ‏اى كه گذشته است در وضعيت جسمى و روحی خود بهبودى داشته‌اید يا خير و بتوانید هر هفته را با هفته ‏هاى قبل مقايسه کرده و وضعيت خود را به‌طور دقيق به پزشك هومیوپات اطلاع دهید.

از طرف ديگر شما در روش هومیوپاتی باید هر دارويى را كه در هر نوبت (معمولاً در هر ماه) مصرف مى‌‏كنید با داروهاى قبلى مقايسه کرده و به پزشك هومیوپات خود اطلاع دهید كه كداميك از آنها بهترين نتيجه را براى شما در برداشته است و همچنين بايستى ظهور علايم جديدى، كه سابقه آن‌ها را در ساليان قبل داشته و يا نداشته‌اید را به پزشك هومیوپات اطلاع دهید.

homeopathy / روش هومیوپاتی

روش هومیوپاتی ؛ درمان سریع یا کند!؟ مساله این است!

درمان با روش هوميوپاتى يك روش درمانى سريع است يا كند!؟ در بيمارى‌هاى حاد چنانچه بيمار اطلاعات دقيقى را از وضعيت خود بدهد و پزشك بتواند اين اطلاعات را به‌طور صحيحى ارزيابى كند، درمان فوق‌‏العاده سريع خواهد بود، طوری‌که تنها مى‌‏توان آن را شبیه معجزه در نظر گرفت!

اما در بيمارى‏‌هاى مزمن ازآنجايى‌كه معمولاً مشكلات فرد بسيار عميق و گسترده است و در بسيارى از موارد ريشه در ژنتيك فرد دارند، در روش هومیوپاتی پزشک هومیوپات نياز به ماه‌ها و يا حتى سال‏‌ها زمان براى طی کردن پروسه کامل بهبودى بیمار دارد.

هرچند كه اگر شما بيمارى را، مانند درختى در نظر بگيريد، در چند ماه اول مى‌‏توان سريعاً شاخ و برگ اين درخت را قطع کرد اما ريشه‏‌كن كردن اين درخت نياز به سال‏‌ها مداومت در درمان فرد دارد. اما اين سال‌ها وقت به معناى ملاقات كردن بيمار در هر ماه نیست چرا كه پس از مدتى كه روند بهبودى مشاهده گردید مى ‏توان فاصله ويزيت‏‌ها را به دو ماه یکبار و يا حتى در مواردی به شش ماه يكبار رساند.

کلام آخر

در واقع درمان با روش هومیوپاتی چه در بيمارى‏‌هاى حاد و چه در بيمارى‌هاى مزمن، بسيار سريع‌تر از روش پزشكى معمول عمل مى‏‌كند و به‌طوركلى در روش هوميوپاتى براى بسيارى از بيمارى ‌ها نظير ناراحتى‏‌هاى اعصاب كه در پزشكى رايج تنها به كنترل كردن آنها و نه درمان آنها اكتفا مى‏ گردد، درمان ريشه‏‌اى وجود دارد.

آیا شما تاکنون تجربه استفاده از روش هومیوپاتی را داشته‌ای و نتیجه لازم را از درمان با این روش گرفته‌اید؟ اگر بله مدت درمان چقدر طول کشیده است؟ برای بیان تجربه‌های خود می‌توانید در پایین همین پست نظرات خود را درج کنید.

 

نظرات و سوالتان را با ما به اشتراک بگذارید ! ارسال دیدگاه

درباره نویسنده :

دکتر غلامرضا عسگری - بیش از 20 سال است که به عنوان پزشک، هومیوپات و مشاور فعالیت می کنم. هم اکنون به عنوان پزشک هومیوپات، Weight Coaching و محقق آب های طبی در کانادا، با کمک Telemedicine به عنوان پزشک مشاور و مدرس هومیوپاتی مشغول فعالیت هستم.

خواندن این مقالات را هم به شما پیشنهاد می کنیم