هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی چه راهکارهایی دارد؟

نویسنده : دکتر غلامرضا عسگری تاریخ انتشار : می 31, 2020

بیماری های ویروسی معمولا آن دسته از بیماری هایی هستند که باید با خارج شدن ویروس از بدن درمان شوند. اما می توان با استفاده از داروهایی در طب هومیوپاتی بیماری و علائم آن را تسکین داد و از انتشار آن تا اندازه ای پیشگیری کرد.

ویروس‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها ممکن است با ترفندها و روش‌های مختلف وارد بدن شوند. در این صورت است که بدن با تب و ورم از خود دفاع خواهد کرد و مبارزه با ویروس‌ها را در پیش می‌گیرد. ازاین‌رو بیشتر عفونت‌های ویروسی نشانه‌های مشابه هم دارند. در ادامه این مقاله قرار است علاوه بر معرفی بیماری‌ها و عفونت‌های ویروسی و راهکارهای مقابله با آن‌ها را بیام کنیم که درباره نقش هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی هم صحبت خواهیم کرد.

بیماری های ویروسی

ویروس‌ها موجودات بسیار کوچکی بدون ساختار سلولی هستند. ازاین‌رو برای تولیدمثل و رشد باید وارد یک سلول زنده شوند و با استفاده از مواد موجود در سلول تولیدمثل کنند. خوب است بدانید ویروس‌ها انواع مختلفی دارند و به همین دلیل بیماری های ویروسی هم متنوع است که در بخش بعدی برخی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

خوب است اینجا به این نکته هم اشاره کنیم که برخی از عفونت‌های ویروسی محدود کننده هستند و برخی دیگر عوارض شدیدی نیز دارند که می‌توانند علائمی همچون تب بالا، درد و ضعف عمومی را از خود نشان دهند و اعضایی از بدن را هم درگیر کنند.

درمان بیماری های ویروسی

انواع بیماری های ویروسی

بیماری‌های ویروسی انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها مانند فلج اطفال که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم با واکسن‌هایی که در کودکی تزریق می‌شوند، قابل‌کنترل و درمان هستند. همچنین برخی دیگر مانند انواع ویروس سرماخوردگی تنها چند روز بیمار را درگیر می‌کنند و معمولاً بی‌خطر هستند اما از طرفی برخی دیگر از ویروس‌ها و عفونت‌های ویروسی خطرناک هستند. هر نوع ویروسی معمولاً از بخش‌های مختلف ممکن است وارد بدن شوند. به‌عنوان‌مثال ویروس‌هایی که در گوش قرار دارند در سلول‌های بزاقی ترشح خواهند شد.

همان‌طور که گفته شد، سرماخوردگی یکی از شایع‌ترین و ساده‌ترین بیماری های ویروسی است. از طرفی خوب است بدانید فلج اطفال هم جزو بیماری‌های ویروسی است که به همین دلیل بدن کودکان را در مقابل این ویروس واکسینه می‌کنند. در این راستا خوب است اشاره کنیم که ویروس فلج اطفال در سلول‌های عصبی و ستون مهره‌ها رشد و نمو خواهد یافت. ازاین‌رو این ویروس می‌تواند برخی از عصب‌ها را از بین ببرد و بعد از، از بین رفتن نشانه‌ها و بهبودی فرد مبتلا را با مشکل فلج شدن و یا مشکلاتی در تنفس مواجه خواهد کرد. ازاین‌رو خوشبختانه به لطف پیشرفت علم در این زمینه واکسن فلج اطفال می‌تواند از ابتلا به این ویروس خطرناک جلوگیری کند.

این در حالی است که ویروسی مانند ویروس هپاتیت B دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار خواهد داد. درنتیجه باعث ایجاد ورم کبد و یرقان و زردی می‌شود. خوب است بدانید برای پیشگیری از ابتلا به هپاتیت B نیز واکسن مشخصی وجود دارد که توصیه می‌شود برای پیشگیری از این بیماری تزریق شود.

درمان بیماری های ویروسی

عفونت ویروسی چگونه پخش می شود؟

عفونت‌‌های ویروسی بسیار مسری هستند و به‌سرعت پخش خواهند شد. خوب است بدانید ویروس‌هایی مانند آبله‌مرغان و یا تب‌خال از طریق تماس مستقیم و یا غیرمستقیم با ترشحات عفونی می‌توانند به‌سرعت منتقل شوند. درواقع ترشحات عفونی از علائم شایع در بیماری های ویروسی است.

علاوه بر این خوب است اشاره کنیم که عفونت های ویروسی از طریق دستگاه تنفسی و ترشحات بینی نیز می‌توانند پخش شوند. پس ترشحات از طریق سرفه، دستمال و یا دست آلوده می‌تواند به‌راحتی منتقل شود. همچنین برخی از ویروس‌ها هم در اثر نیش حشرات مختلف وارد بدن می‌شوند که گاهی هم با تب همراه هستند. همچنین ویروس‌های خطرناکی همچون ایدز و هپاتیت هم علاوه بر موارد بیان‌شده از طریق انتقال خون یا تماس جنسی محافظت نشده قابل‌انتقال خواهند بود.

علائم عفونت ها و بیماری های ویروسی

علائم و نشانه‌های عفونت های ویروسی با توجه به سن و شرایط سلامتی بیماران و نوع ویروسی که مبتلا می‌شوند، می‌تواند مرتبط باشد. بااین‌وجود علائمی کلی برای این بیماری وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها به تب، تغییر دمایی بدن و درد عضلات و مفاصل اشاره کرد. علاوه بر این گاهی بیماران ممکن است از ضعف نیز شکایت کنند. گاهی اوقات هم تهوع و استفراغ ممکن است از دیگر علائم بیماری‌های ویروسی باشد. اما در بین همه این‌ها تب یکی از شایع‌ترین علائم محسوب می‌شود.

با همه این‌ها داروهایی که برای افراد مبتلا به بیماری های ویروسی تجویز می‌شوند با توجه به علائم آن‌ها خواهند بود و چون معمولاً این بیماری‌ها با تب همراه هستند داروهای ضد تب یکی از آن‌ها است.

درمان بیماری‌های ویروسی

در پزشکی رایج معمولاً از داروهای ضدویروس برای درمان عفونت های ویروسی که دسته‌ای از داروها هستند استفاده خواهد شد. این دست از داروها شامل آنتی‌بیوتیک‌ها هستند که برای طیف وسیعی از بیماری‌های ویروسی می‌توانند مورداستفاده باشند. البته خوب است بدانید داروهای ضدویروس قدرت نابودی هدف را ندارند و تنها می‌توانند تااندازه‌ای از رشد ویروس جلوگیری کنند. علاوه بر این داروهای ضدویروس دسته‌ای از داروهای ضد میکروب هستند که شامل آنتی‌بیوتیک‌ها یا داروهای ضد باکتری، ضد قارچ و ضد انگل نیز خواهند بود. در این میان علاوه بر داروهای ضدویروس شیمیایی دسته‌ای از ضدویروس‌های طبیعی مانند گیاه اکالیپتوس هم برای درمان بیماری‌های ویروسی وجود دارد. از این گذشته روش‌های درمانی همچون هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی از داروهایی که منشأ طبیعی و معدنی دارند برای درمان بهره می‌برند. درنتیجه بیماران می‌توانند با استفاده از این ‌روش‌ها از عوارض داروهای شیمیایی در امان باشند.

معرفی راهکارهای طبیعی برای درمان عفونت و بیماری های ویروسی

معمولاً فصل زمستان یکی از زمان‌هایی است که ویروس‌هایی همچون ویروس سرماخوردگی شیوع بیشتری دارند. هرچند ویروس باید مسیرش را طی کند تا به‌طورکلی از بدن خارج شود اما برخی از مواد طبیعی هستند که باعث می‌شوند تا مقاومت بدن در برابر ویروس‌ها افزایش یابد و در صورت ابتلا علائم ناشی از آن را کاهش دهند. ازاین‌رو خوب است بدانید موادی مانند سیر، چای سبز، گیاه شیرین‌بیان و عصاره برگ زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های مختلف افزایش خواهند داد.

درمان بیماری های ویروسی

همچنین خوب است بدانید برای درمان سرماخوردگی گیاهی مانند زنجبیل که می‌تواند به‌صورت دمنوش مورداستفاده قرار بگیرد. زنجبیل ماده‌ای مؤثر در کاهش درد عضلات و مفاصل است که یکی از علائم سرماخوردگی نیز و سایر بیماری های ویروسی محسوب می‌شود. درمان سرفه و همچنین کاهش علائم آنفولانزا نیز از دیگر اثرات این گیاه محبوب محسوب می‌شود. علاوه بر موارد یاد شده مواد غذایی و طبیعی دیگری که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شوند موادی همچون شاهدانه، روغن نارگیل، آب، عسل، لیمو و قارچ هستند که می‌توانند خواص معجزه آسایی را در درمان بیماری ویروسی نیز از خود نشان دهند. همچنین در مقاله راهکارهای خانگی بری درمان تب ویروسی می‌توانید راهکارهای دیگری را برای تسکین تب ناشی از ویروس پیدا کنید.

راهکار هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی

هر چند پزشکی رایج داروهایی را برای تسکین علائم عفونت های ویروسی و باکتریال دارد اما ابزارش اندک و محدود است و شاید توانایی زیادی هم برای درمان نداشته باشد. از طرفی برخی از داروهای شیمایی در پزشکی رایج عوارض خاص خود را دارند. ازاین‌رو می‌توانیم بگوییم که روش‌های درمانی همچون هومیوپاتی برای درمان بیماری‌های ویروسی باعث می‌شوند ایمنی بدن در مبارزه با ویروس‌ها و بیماری‌ها بالا رود و درنتیجه سلامتی فرد برگردانده شود. در این راستا خوب است بدانید که هومیوپاتی می‌تواند بیماری های ویروسی مختلفی را که مربوط به دستگاه گوارش، دستگاه عصبی و مواردی ازاین‌دست می‌شود را درمان کند. علاوه بر این بهبودی سریع نیز از دیگر دستاوردهای روش درمانی هومیوپاتی محسوب می‌شود. البته باید این را هم در نظر داشته باشیم که کلاً در بسیاری موارد مراحل تشخیص و درمان تدریجی و در فاصله زمانی قابل‌توجه خواهد بود.

هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی/هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی

با این حساب می‌توانیم هومیوپاتی را یک شاخه از پزشکی معرفی کنیم که تاکنون در مهار بیماری‌های ویروسی توانسته است نتایج خوبی از خود نشان دهد. به‌عنوان‌مثال مطالعه‌ای نشان می‌دهد که در موردی پزشکان توانسته بودند جمعیت 70 درصدی مبتلا به بیماری آنفولانزا را با پزشکی رایج درمان کنند. این در حالی است که روش درمانی هومیوپاتی در همان حالت برای 98 درصد از مردم درمان قطعی را به ارمغان آورده بود. در این میان هپاتیت، ذات الریه، آبله‌مرغان، اوریون، سرخک، تبخال ازجمله بیماری‌های قابل‌درمان با روش هومیوپاتی هستند. برای آشنایی بیشتر خواندن مقاله راهکارهای هومیوپاتی برای درمان تبخال تناسلی و انواع دیگر آن را به شما پیشنهاد می دهیم. گفتنی است که درمان با روش هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی باعث از بین رفتن علائم و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد تا بدن به‌طور طبیعی با ویروس‌ها مبارزه کند.

مزیت‌های هومیوپاتی برای بیماری‌های ویروسی

علاوه بر راهکارهایی که طب هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی ارائه می‌دهد باید اشاره کنیم که این روش درمانی بعد از درمان بیماری هم بیمار را تنها نمی‌گذارد. چرا؟ چون گاهی اوقات بعد از درمان بیماری ویروسی فرد مبتلا احساس می‌کند که هنوز بهبودی کامل حاصل نشده است و ممکن است احساس ضعف و ناتوانی داشته باشد. ازاین‌رو هومیوپاتی در بازگشت سلامتی فرد می‌تواند مؤثر باشد.

همچنین ازآنجایی‌که کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض خطرات بیماری‌های ویروسی هستند و هر دارویی را نمی‌توانند استفاده کنند، ازاین‌رو روش درمانی هومیوپاتی می‌تواند در این زمینه روشی مؤثر و کارگشا باشد که پزشک هومیوپات در این روش درمانی با تجویز داروهای مناسب تلاش می‌کند تا سیستم ایمنی بدن فرد تقویت شود و بدین طریق بتواند با عفونت مبارزه کند. در مقاله چگونگی شرح حال دهی به پزشک هومیوپات می‌توانید بیشتر با جزئیات مراجعه و درمان با روش هومیوپاتی آشنا شوید.

هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی/هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی

جلوگیری از انتقال ویروس

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره کرده بودیم ویروس‌ها و عفونت های ناشی از آن به‌سرعت منتقل می‌شوند. این در حالی است که استفاده از روش درمانی هومیوپاتی برای درمان بیماری ویروسی ضمن از بین بردن علائم بیماری مانند ترشحات بینی و … باعث خواهد شد تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

درمان بیماری های ویروسی مخصوص پوست

همان‌طور که پیش‌تر در مقاله‌ای دیگر اشاره کرده بودیم هومیوپاتی در از بین بردن ویروس‌هایی که منجر به ایجاد تب‌خال و بیماری‌های پوستی می‌شود نیز مؤثر است.

درمان سرخک

سرخک یکی از بیماری‌های ویروسی است که هومیوپاتی در درمان آن می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد. عطسه آبریزش بینی و آبریزش از چشم و سرفه ازجمله علائم شایع در بیماری سرخک هستند که همه این‌ها با کمک روش راهکارهای درمانی هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

سرماخوردگی معمولی

هومیوپاتی برای درمان سرماخوردگی معمولی و گلودرد ناشی از عفونت های ویروسی نیز می‌تواند راهکارهای خوبی را با توجه به علائم سرماخوردگی داشته باشد که علاوه بر درمان می‌تواند از شیوع آن در بین افرادی که با بیمار در ارتباط هستند نیز جلوگیری کند.

درمان بیماری آنفولانزا

آنفولانزا یکی از بیماری های ویروسی است که دستگاه تنفسی در فرد بیمار درگیر می‌کند و با علائم مختلفی ممکن است ظاهر شود. این ویروس معمولاً خردسالان و افراد مسن را درگیر خواهد کرد و باعث ضعف عمومی آن‌ها نیز خواهد شد. درواقع علائم آنفولانزا شبیه سرماخوردگی اما شدیدتر است که با تب و لرز، سردرد، درد بدن، گرفتگی بینی و گلو و آبریزش از چشم‌ها همراه خواهد بود. شدت این بیماری معمولاً بین 3 تا 4 روز است که زمان بهبود آن نیز بین 7 تا 10 روز خواهد بود. با این حساب هومیوپاتی می‌تواند در درمان آنفولانزا نیز مؤثر باشد.

هپاتیت A

هپاتیت A دیگر بیماری شایعی است که براثر ورود ویروس آن به بدن ایجاد خواهد شد. این بیماری می‌تواند علائمی مانند درد شکم، حالت تهوع، تب و زردی چشم را به همراه داشته باشد. همچنین از بین رفتن اشتها و رنگ تیره مدفوع هم از دیگر علائم آن به شمار می‌رود. با همه این‌ها باید بگوییم که هومیوپاتی برای درمان بیماری هپاتیت A هم راهکار دارویی مخصوص به خود را دارد که توسط هومیوپات باتجربه تجویز خواهد شد.

هومیوپاتی برای درمان اوریون

اوریون یکی از بیماری‌های ویروسی است که بسیار عفونی بوده که در اثر ویروس اوریون ایجاد خواهد شد. همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد اوریون از طریق ترشحات بزاق و بینی وارد بدن می‌شود که تورم دردناک غدد را نیز به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

همان‌طور که مطلع شدید روش درمانی هومیوپاتی برای درمان بیماری های ویروسی در انواع مختلف به‌عنوان یک روش پزشکی می‌تواند روشی مؤثر و پاسخگو باشد. هرچند گاهی درمان در این روش ممکن است اندکی طولانی باشد اما نتیجه حاصل از درمان با این روش قطعی‌تر خواهد بود. همچنین آن دسته از افرادی که با مصرف داروهای شیمایی و یا عوارض آن برای درمان بیماری‌های ویروسی مشکل دارند می‌توانند از این ‌روش درمانی استفاده کنند. با این کار اگر شما هم تجربه استفاده از این ‌روش درمانی هومیوپاتی برای درمان بیماری‌های ویروسی و یا سایر بیماری‌ها را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم، تجربه‌های خود را در بخش دیدگاه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

نظرات و سوالتان را با ما به اشتراک بگذارید ! ارسال دیدگاه

درباره نویسنده :

دکتر غلامرضا عسگری - بیش از 20 سال است که به عنوان پزشک، هومیوپات و مشاور فعالیت می کنم. هم اکنون به عنوان پزشک هومیوپات، Weight Coaching و محقق آب های طبی در کانادا، با کمک Telemedicine به عنوان پزشک مشاور و مدرس هومیوپاتی مشغول فعالیت هستم.

خواندن این مقالات را هم به شما پیشنهاد می کنیم