نمونه هایی از راهکارها و درمان ریزش مو با هومیوپاتی

نویسنده : دکتر غلامرضا عسگری تاریخ انتشار : ژانویه 26, 2020

در این مقاله ما قرار است به بررسی درمان ریزش مو با هومیوپاتی بپردازیم. حتما اگر شما هم با این مشکل مواجه شده باشید شاید برایتان راهکارهای یک هومیوپات در این زمینه جالب باشد. با ما همراه باشید.

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. این افراد حتی از شانه زدن به موهای خود به دلیل نگرانی در مورد ریزش و یا شکنندگی نیز اجتناب می‌کنند. معمولاً با تشدید این وضعیت و شروع نگرانی‌ها، افراد به دنبال روش‌های درمانی مختلف خواهند بود. اما همه روش‌های درمانی نمی‌توانند به‌صورت ریشه‌ای مشکل ریزش مو را حل کنند.این در حالی است که با روش‍‌های علمی اثبات شده است، هومیوپاتی می‌تواند در درمان ریزش مو مؤثر باشد. در صفحه خدمات هومیوپاتی و آشنایی بیشتر با این طب می توانید اطلاعات بیشتری نیز در این زمینه کسب کنید.

درمان ریزش مو با هومیوپاتی / homeopathy for hair losing

ریزش مو و هومیوپاتی

ازنظر پزشکی ریزش 40 تا 80 موی سر در روز می‌تواند طبیعی باشد اما اگر این تعداد افزایش یابد و یا اینکه باعث ایجاد پراکندگی مو در سر شود می‌بایست نسبت به درمان آن اقدام کرد. یکی از روش‌های درمانی که افراد در درمان ریزش مو می‌توانند برگزینند روش درمانی هومیوپاتی است. می‌توان درصد بالای موفقیت درمان ریزش مو با هومیوپاتی را ازاین‌جهت بیان کرد که در این روش درمانی هر بیمار، درمان منحصربه‌فردی خواهد داشت. درواقع هومیوپات با توجه به خصوصیات روحی و جسمی که هر فرد دارد به درمان می‌پردازد.

خوب است خاطرنشان کنیم که هومیوپاتی روشی علمی بوده که جزئیات و کلیات را با هم در نظر می‌گیرد. در مورد ریزش مو نیز باید بگوییم که ازنظر روش درمانی هومیوپاتی، این اختلال علامتی است که نشان می‌دهد، نیروی حیاتی بدن با مشکلاتی مواجه شده است که این مشکلات می‌تواند به دلیل سوءتغذیه و یا استرس باشند.

بنابراین اینجاست که دیگر ریزش‌های موی سر با روش‌هایی همچون مالیدن روغن، کرم، استفاده از شامپوهای مختلف حل نخواهند شد و بیماری باید به‌صورت اساسی درمان شود. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم که بیمار با مراجعه به یک هومیوپات ماهر به درمان بپردازد. درواقع پزشک در درمان ریزش مو با هومیوپاتی تلاش می‌کند تا شناختی همه‌جانبه ازنظر روحی و جسمی نسبت به بیماری به دست آورد.

در این راستا اطلاعاتی مانند عادات و باورها، خواب و خوراک و شرایط خانوادگی می‌توانند در پیدا کردن دارو و روش مناسب، هومیوپات را یاری کنند. درواقع هومیوپاتی عملکردی بر اساس قانون طبیعت دارد و کاملاً بی‌ضرر بوده و عوارض جانبی داروهای شیمیایی را نیز نخواهد داشت. علاوه بر این‌ها در برگرداندن سلامتی و برطرف کردن سایر علائم مانند استرس و سو تغذیه نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

hair loosing reasons/ دلایل ریزش مو

دلایل ریزش مو

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در وهله اول از درمان ریزش مو با هومیوپاتی می‌بایست دلیل آن توسط پزشک با گرفتن شرح و حال صحیح از بیمار تشخیص داده شود. ما در ادامه تعدادی از دلایل ریزش مو را بیان کرده‌ایم:

  1. سوءتغذیه: این مشکل می‌تواند ناشی از کمبود آهن، پروتئین، ویتامین B، ویتامین A و مواردی ازاین‌دست باشد.
  2. برخی از مشکلات و بیماری‌های پوستی
  3. دردهای کبدی و کلیوی
  4. عواملی هورمونی مانند تیروئید و یائسگی
  5. مصرف برخی از داروهای شیمیایی: مانند داروهای فشارخون، چربی و شیمی‌درمانی
  6. استرس و اضطراب ناشی از فشار روانی و کاری
  7. وراثت

علاوه بر این‌ها شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این موارد می‌توانید به مقاله اینکه چرا موها دچار ریزش می‌شوند، مراجعه کنید.

راهکارهای طب هومیوپاتی برای درمان ریزش مو

هومیوپاتی درمان‌های مختلفی را برای ریزش مو با توجه به نوع آن پیشنهاد می‌دهد. در این راستا هومیوپات با توجه به نوع ریزش مو روش درمانی مناسب را برمی‌گزیند. در ادامه حالت‌هایی را که هومیوپاتی که می‌تواند به درمان آن کمک کند اشاره خواهد شد.

  1. ریزش مویی که دلیل آن به دلیل بیماری و وجود لکه‌هایی بر روی پوست سر است و یا اینکه به دلیل ابتلا به یک بیماری دوره‌ای رخ می‌دهد، از انواع ریزش مویی محسوب می‌شوند که پزشک هومیوپات می‌تواند با تشخیص درست آن به درمان ریزش مو به‌صورت ریشه‌ای کمک کند.
  2. گاهی اوقات ریزش مو می‌تواند به دلایل مشکلاتی در دستگاه گوارش، بافت عصبی، استخوان و خون رخ دهد که در این حالت‌ها هم هومیوپاتی راهکارهای درمانی ویژه‌ای دارد.
  3. بیمارانی که علاوه بر ریزش مو از خارش و عرق پوست سر نیز شکایت می‌کنند.
  4. شوره سر نیز می‌تواند نشانه دیگری برای ریزش مو باشد که اگر به کمک طب هومیوپاتی درست درمان شود ریزش مو نیز قطع خواهد شد.
  5.  هومیوپاتی برای درمان ریز مو بعد از زایمان و همچنین ریزش موی ناشی از کم‌خونی نیز راهکارهای درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

Homeopathy And Dandruff2 / راهکار هومیوپاتی برای درمان شوره سر

نمونه‌هایی از درمان ریزش مو با هومیوپاتی

راهکارهای هومیوپاتی برای ریزش مو در بیش از 90 درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است. این نوع از درمان شرایط جسمی و روحی بیمار را موردبررسی قرار خواهد داد و با بررسی علت دقیق ریزش مو می‌تواند به‌صورت اساسی آن را درمان کند.در ادامه نمونه هایی از درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی را بیان خواهیم کرد.

نمونه ای از درمان ریزش مو با هومیوپاتی بر اثر استرس

در نمونه‌ای که ریزش مو با هومیوپاتی درمان شده است مربوط به آقایی 29 مهندس کامپیوتر و طراح نرم‌افزار ساله بوده که 40 تا 80 مو در روز از دست می‌داد. وی ازنظر عاطفی فردی حساس بود و اگر نمی‌توانست اوضاع را کنترل کند به‌آسانی کلافه می‌شد. و زمانی که اضطراب و استرس داشت، تمرکز کافی برای انجام برخی از کارها را از دست می‌داد و یا توانایی شروع کار را نداشت. اما اگر کاری را شروع می‌کرد آن را می‌توانست به‌خوبی به پایان برساند.

علاوه بر این جالب است بدانید سابقه بیماری ریزش مو نیز در خانواده‌اش مشاهده نمی‌شد. طبق بررسی‌ها هومیوپات متخصص، روش درمانی مشخصی از طب هومیوپاتی را مورداستفاده قرار داد. درمان وی 4 ماه به طول انجامید و وی توانست بعدازاین مدت شاهد بهبودی قابل‌توجهی باشد. بعد از درمان، وی دیگر در مقابله با استرس دچار کلافگی نمی‌شد و می‌توانست به‌راحتی با مشکلات خود روبه‌رو شود. این روند به‌طورکلی 5 تا 6 ماه نیز طول کشید و طب هومیوپاتی توانست با درمان صحیح روند طاسی را متوقف کند.

homeopathy for hair loosing/ درمان ریزش مو با هومیوپاتی

نمونه ای از درمان ریزش مو با هومیوپاتی در یک خانم 21 ساله

در نمونه‌ای دیگری که درمان ریزش مو با هومیوپاتی مؤثر بوده می‌توانیم به خانمی 21 ساله خانه‌دار اشاره کنیم که وی در عرض یک ماه 5 سانتی‌متر مربع از موهایش را ازدست‌داده بود. او اشتهای زیادی به غذا نداشت اما در عوض تمایل زیادی به خوردن شیرینی، ترشی و غذاهای تند تیز از خود نشان می‌داد.

ازنظر عاطفی نیز وی فردی حساس به انتقاد دیگران و بسیار زودرنج بود. به‌طوری‌که اگر از وی ایرادی گرفته می‌شد، گریه می‌کرد. همچنین وی از تنهایی خوشش نمی‌آمد و از حیواناتی مانند سگ و گربه نیز می‌ترسید. او مادرش را به دلیل ابتلا به فشارخون ازدست‌داده بود. از طرفی پدرش نیز براثر بیماری قلبی و مادربزرگش نیز به دلیل سرطان مغزی فوت کرده بودند.

بعد از بررسی‌های انجام‌شده و تشخیص روش درمانی پزشک هومیوپات پس از 6 هفته توانست به میزان 50 درصد در درمان این نوع ریزش مو موفق شود. این در حالی بود که با ادامه درمان 6 ماه بعد ریزش موی این خانم به‌طور کامل متوقف شد.

نمونه ای دیگر از کاربرد هومیوپاتی برای درمان ریزش مو

دیگر نمونه موفقی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، پسر جوان 17 ساله‌ای بود که دو سال با ریزش مو درگیر بود اما در شش ماه اخیر میزان ریزش موهایش شدت یافته بود. علائم ریزش موی وی به این صورت بوده که موهایش از ریشه کنده میشد و تاج سر وی با طاسی موضعی مواجه بود. علاوه بر این شوره سر و خارش نیز از دیگر علائم بیماری وی محسوب گشت. همین‌طور ضایعات پوستی دیگری نیز در ناحیه بالایی پشتش در قسمت شانه‌ها مشاهده می‌شد که در اثر تماس با آب گرم و حمام تشدید می‌شد. وی تمایل زیادی به خوردن غذاهای چرب داشت و از خوردن میوه و سبزی نیز اجتناب می‌کرد. از طرفی تشنگی وی نیز تنها با آب سرد برطرف می‌شد.

دست‌ها و پاهایش نیز زیاد عرق می‌کرد و البته این نواحی بوی بدنی نیز داشتند. این بیمار نسبت به گرما بسیار حساس بود و از نظر عاطفی نیز فردی احساساتی محسوب می‌شد. او همیشه قبل از امتحان دل‌شوره داشت و معمولاً عصبانی بود به‌طوری‌که آنچه می‌دانست را فراموش می‌کرد و نمی‌توانست امتحان خود را به‌خوبی بگذراند. همچنین وی به وسایلش بسیار حساس بوده و تمایلی به اشتراک‌گذاری آن‌ها با بقیه نداشت.

او ترجیح می‌داد از تنهایی فرار کند و همیشه دورو برش شلوغ باشد. همین‌طور موسیقی و رقص از علایق وی محسوب می‌شد. اخیراً نیز با تشدید بیماری به‌طور مکرر سرما می‌خورد و پدرش نیز با بیماری کلیوی درگیر بود. در این مورد هومیوپات ماهر بر اساس نشانه‌های یادشده توانست روش Lycopodium از طب هومیوپاتی را برگزیند که بعد از دو ماه بیماری 50 درصد بهبود یافت و بعد از 8 ماه نیز به‌طور کامل متوقف شد. علاوه بر این وی اکنون دیگر دچار استرس و اضطراب نمی‌شود و ازنظر روانی نیز آرامش بیشتری دارد.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید در نمونه‌های بالا و به‌طورکلی در هر نمونه‌ای که درمان ریزش مو با هومیوپاتی صورت گرفته به شرح و حال کاملی از بیمار اعم از خصوصیات جسمی و روحی نیاز است تا پزشک با این اطلاعات بتواند از میان روش‌ها و راهکارهای مختلفی که هومیوپاتی برای درمان ریزش مو دارد، روشی مؤثر را برگزیند. نظر شما در این باره چیست؟

آیا تاکنون با مشکل ریزش مو مواجه بوده‌اید و از درمان هومیوپاتی برای ریزش مو استفاده کرده‌اید؟ خوشحال خواهیم شد در این زمینه نظرات و تجربه‌‌های خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات و سوالتان را با ما به اشتراک بگذارید ! ارسال دیدگاه

درباره نویسنده :

دکتر غلامرضا عسگری - بیش از 20 سال است که به عنوان پزشک، هومیوپات و مشاور فعالیت می کنم. هم اکنون به عنوان پزشک هومیوپات، Weight Coaching و محقق آب های طبی در کانادا، با کمک Telemedicine به عنوان پزشک مشاور و مدرس هومیوپاتی مشغول فعالیت هستم.

خواندن این مقالات را هم به شما پیشنهاد می کنیم