راهکارهای هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی

نویسنده : دکتر غلامرضا عسگری تاریخ انتشار : ژوئن 28, 2020

در این مطلب از سری مطلاب هومیوپاتی قصد داریم به بیان راهکارهای هومیوپاتی و مراقبت هایی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی بپردازیم. این روش درمانی روشی طبیعی و بدون عارضه است و بیماران می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

تجویز عمل جراحی یکی از راه‌های درمانی است که از سوی پزشکی رایج توسط پزشک معالج متخصص انجام می‌شود. اما همه چیز در عمل جراحی ممکن است به‌خوبی پیش نرود و بیماران بعدازآن با احساس درد و عوارض دیگری مواجه باشند. که البته این موضوع طبیعی خواهد بود و با توجه به نوع عمل شدت بیشتر یا کمتری خواهد داشت. که در صورت شدید بودن باز هم بیمار نیاز به درمان‌هایی خواهد داشت. یکی از روش‌های درمانی که می‌تواند در کاهش عوارض بعد از عمل جراحی مؤثر باشد، هومیوپاتی است.

درواقع هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی می‌تواند روشی مفید باشد که البته به‌کارگیری آن باید با نظر پزشک معالجی که جراحی را انجام داده و همین‌طور هومیوپات باتجربه صورت بگیرد. ما در ادامه این مقاله به برخی از نکات قابل‌توجه در مورد مراقب ‌های بعد از جراحی و همین‌طور راهکارهای هومیوپاتی در این زمینه می‌پردازیم.

surgery/ درمان دردهای بعد از عمل جراحی

عمل جراحی

امروزه پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی باعث شده است تا عمل‌های جراحی درجه موفقیت بیشتری داشته باشند و البته سریع‌تر و مؤثرتر از گذشته انجام شود. اما با همه این‌ها می‌توان باز هم جراحی را یکی از پراسترس‌ترین شاخه‌های درمانی طب رایج دانست. در این راستا آموزش بیمار می‌تواند از درجه استرس وی بکاهد و مدت‌زمان لازم برای بهبودی و مرخص شدن از بیمارستان را نیز کاهش دهد.

نشانه‌های عفونت بعد از جراحی

خوب است اشاره کنیم که بعد از عمل جراحی بیمار به اتاق ریکاوری منتقل خواهد شد. چراکه یک ساعت بعد از بیهوشی بسیار مهم است و در این فاصله بیمار باید تحت مراقبت باشد تا اثرات داروی بیهوشی از بین برود. بعد از عمل جراحی نیز بیمار باید تحت مراقبت‌هایی قرار بگیرد که از بروز عفونت که مشکلی جدی بعد از جراحی است، جلوگیری شود و به این ترتیب درمان دردهای بعد از عمل جراحی نیز صورت بگیرد. اما ممکن است فرد دچار عفونت شود که در قسمت‌های بعدی مراقبت‌هایی را در این زمینه بیان خواهیم کرد.
– تب و لرز
– دردهای ناگهانی که با مسکن هم برطرف نمی‌شوند
– زخم‌های چرکی
– بروز جوش و تاول در اطراف زخم
– التهاب، قرمزی و همچنین تورم پوست
در این راستا باید بگوییم عواملی همچون سیگار کشیدن، دیابت، بی‌تحرکی، مشکلات دستگاه ایمنی بدن و سوءتغذیه می‌تواند به عفونت‌ها دامن بزنند.

مراقب ‌های بعد از جراحی

یکی از موارد مهمی که نقش قابل توجهی در بهبودی زخم‌ها بعد از جراحی دارد، مراقبت کردن از زخم‌ها و جای بریدگی‌ها و بخیه‌ها است. در این راستا عوض کردن پانسمان که در ادامه به آن اشاره کردیم می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

عوض کردن پانسمان

معمولاً بعد از جراحی از باند استریل برای پوشاندن زخم در جهت درمان دردهای بعد از عمل جراحی استفاده می‌شود. این بانداژ باعث خواهد شد تا میکروب‌ها و باکتری‌ها نتوانند به داخل زخم نفوذ کنند. البته در برخی از مواقع ممکن است پزشک توصیه کند که در ساعاتی زخم را باز کرده تا هوا بخورد. یکی از نکات مهم بعد از جراحی این است که 2 تا 3 روز محل زخم را خیس نکنید و به حمام نروید. و برای چنین کارهایی حتماً با پزشک خود مشورت داشته باشید.

در این راستا پانسمان باید بنا بر توصیه پزشک روزانه عوض شود و البته محل زخم نیز تمیز گردد. برای تمیز کردن می‌تواند گاز استریل را در محلولی از نمک قرار دهید و به‌آرامی به‌وسیله آن اطراف زخم را تمیز کنید. توجه داشته باید، در این مرحله تمیزی دست‌ها و محیط خیلی مهم است و بهتر است از یک پرستار ماهر نیز کمک بگیرید.

غذاهای مناسب بعد از جراحی

food/ غذاهایی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی

یکی از کارهای دیگر در زمینه مراقبت های بعد از جراحی رژیم غذایی سالم است. درواقع بعد از جراحی بدن به مواد غذایی مغذی نیاز دارد تا زخم‌ها را بهبود بخشد. در این راستا خوردن غذاهای مناسب روند درمان را بهبود می‌بخشد و همچنین از بروز عفونت‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد. در این زمینه بهترین مواد غذایی برای دوران بعد از عمل جراحی مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

مواد غذایی حاوی فیبر

یک شکایت شایع که معمولاً بیماران بعد از عمل جراحی و در مراحل درمان دردهای بعد از عمل جراحی دارند، ابتلا به یبوست است. در این راستا لازم است که در از عمل جراحی مواد غذایی حاوی فیبر را در غذای خود بگنجانید. میوه‌ها و سبزی‌های تازه، غلات، جوی دوسر و نان کامل منابعی غنی از فیبر هستند که در این زمینه کمک‌کننده خواهند بود. همچنین توجه داشته باشید که سعی کنید در این دوران از غذاهای خشک و فرآوری شده همچون پنیر استاده نکنید.

پروتئین برای بازگرداندن قوای از دست رفته

food/ غذاهایی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی

علاوه بر این مواد غذایی، اسید آمینه‌ها نیز در بهبود زخم‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند. درواقع اسید آمینه واحد تشکیل دهنده پروتئین است. که این ماده غذایی می‌تواند انرژی و قدرت از دست رفته بدن را بعد از جراحی جبران کند. برای دریافت این ماده غذایی خوردن تخم‌مرغ، آجیل، لوبیا، غذاهای دریایی و گوشت توصیه می‌شود. همچنین لبنیات نیز حاوی پروتئین هستند اما باید بدانید که اگر دچار یبوست می‌شوید از دیگر منابع پروتئین استفاده کنید.

کربوهیدرات

معمولاً خستگی بدن بعد از عمل جراحی موضوعی طبیعی است. اما خوردن غذاهای کربوهیدرات کمک قابل توجهی به جبران انرژی از دست رفته خواهد کرد. برای دریافت این ماده غذایی علاوه بر میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توانید انواع حبوبات و غلات کامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. جالب است بدانید این مواد غذایی از یبوست نیز جلوگیری می‌کنند. مطلب قابل توجه این است که هومیوپاتی برای این مشکل همینطور درمان دردهای بعد از عمل جراحی راهکارهای مشخصی دارد. شما می‌توانید مقاله راهکارهای هومیوپاتی برای درمان خستگی مزمن را نیز در این زمینه مطالعه کنید.

food/ غذاهایی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی

ویتامین‌ها و مواد معدنی

شاید مهم‌ترین دسته غذایی که بعد از عمل جراحی باید در رژیم غذایی افراد قرار بگیرد موادی هستند که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی باشند. در این مطلب می‌توانید بیشتر با غذاهای مفید برای درمان دردهای بعد از جراحی آشنا شوید.

راهکارهای هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی

هومیوپاتی یک روش درمانی کامل است که برای درمان از جنبه‌های مختلف شرایط بیمار را در نظر می‌گیرد. در این راستا علاوه بر اینکه می‌تواند نتیجه تضمین‌شده‌ای برای درمان داشته باشد این اطمینان خاطر را ایجاد خواهد کرد که داروهای تجویز شده آن هیچ‌گونه عوارض جانبی نخواهند داشت. درواقع همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید برای همه افراد در پزشکی رایج نمی‌توان دارو تجویز کرد و یا می‌بایست با توجه به شرایط بیمار داروها تغییر یابند. اما هومیوپاتی داروهایی دارد که این داروها بدون عارضه بوده و توسط پزشک هومیوپات با بررسی شرایط بیمار تجویز خواهند شد و هم در قبل از عمل جراحی و هم در مراقبت های بعد از جراحی می‌توانند مؤثر باشند.

هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی

همچنین جالب است بدانید روش درمانی هومیوپاتی برخی از جراحی‌ها را غیرضروری می‌داند و برای آن‌ها راهکارهای مشخصی درد. اما اگر در مواردی جراحی ضروری باشد نیز بعد از جراحی راهکارهای بهبودی سریع را نیز ارائه خواهد می‌دهد. اثرات و مزایای داروهای هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی شامل موارد زیر است:

کاهش استرس ناشی از عمل جراحی

هومیوپاتی قبل از عمل جراحی در کاهش استرس و آشفتگی‌ها و ترس از عمل می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. درنتیجه این موضوع به کاهش انقباض عضلات و به موفقیت عمل جراحی و همچنین بهبودی سریع‌تر بعد از جراحی نیز کمک خواهد کرد.

کاهش و درمان درد بعد از جراحی

داروهای هومیوپاتی می‌توانند در کاهش و درمان درد، تورم و کبودی بعد از جراحی‌هایی مانند درمان آسیب‌های عصبی، شکستگی‌ها، آسیب‌های عضلانی و آسیب‌های استخوانی مؤثر باشند. درواقع این درمان برای بیمارانی که بی‌قراری زیادی دارند و همین‌طور کودکان بسیار مؤثر خواهد بود.

کاهش عوارض داروهای کاهش درد

هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی برای عمل‌هایی که در سینه، شکم و نواحی داخلی بدن صورت می‌پذیرد نیز راهکارهایی دارد به‌طوری‌که با تجویز داروی مناسب عوارض بعد از عمل را درمان خواهد کرد.

homeopathy/ هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی

از بین بردن تهوع و استفراغ

یکی از مشکلاتی که معمولاً بیماران بعد از بیهوشی تجربه می‌کنند، تهوع، استفراغ، ضعف است که برای همه این‌ها هومیوپاتی راهکار و داروی مشخصی دارد.

کمک به بهبود زخم

بهبود زخم، تقویت عضلات، درمان التهاب و التیام ماهیچه‌ها از دیگر فواید هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی محسوب می‌شود.

حل مشکلات و اختلالات خواب

خواب نقش مهمی در بهبود زخم‌ها و التیام آن‌ها دارد. در این راستا دسته‌ای از افراد بعد از جراحی دچار اختلالات خواب می‌شوند. در این راستا هومیوپاتی برای آن دسته از افراد نیز راهکار مشخصی دارد. درواقع هومیوپاتی می‌تواند بی‌خوابی‌های بعد از نیمه‌شب و یا سخت به خواب رفتن را با کاهش استرس و هیجانات درونی فرد درمان کند.در مطلب راهکارهای هومیوپاتی برای بی خوابی نیز می‌توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

کمک به کاهش درد جراحی های دندان

یکی دیگر از فواید ارزشمند هومیوپاتی در درمان دردهای بعد از عمل جراحی و همین‌طور کاهش عوارض آن مربوط به جراحی‌های دندان است. این روش درمانی که به‌ویژه در کودکان کاربرد زیادی دارد، باعث کاهش استرس خواهد شد. این دسته از بیماران معمولاً گرایش به نوشیدن آب و غذاهای خنک مانند نوشیدنی‎‌های یخی و گازدار و بستنی دارند که پزشک هومیوپات برای درمان استرس در این بیماران قبل از جراحی از فسفر با دز اندک استفاده خواهد کرد.

همان‌طور که تاکنون نیز مطلع شده‌اید روش درمانی هومیوپاتی برای درمان دردهای بعد از عمل جراحی و عوارض آن می‌تواند از پیش از عمل نیز مورداستفاده قرار بگیرد. درواقع این روش درمانی می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب بیماران و حتی کودکان شود و درنتیجه بدن را برای بهبودی بعد از جراحی نیز آماده کند. همچنین بعد از جراحی نیز برای کاهش تورم، درد، کبودی‌ها و همچنین عوارضی همچون تهوع، استفراغ و ضعف نیز می‌تواند از این روش درمانی استفاده کرد. علاوه بر این‌ها روش درمانی هومیوپاتی برای درمان انواع دردها نیز مفید است.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا تاکنون از این روش درمانی هومیوپاتی برای کاهش دردهای بعد از عمل جراحی استفاده کرده‌اید؟ می‌توانید تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نظرات و سوالتان را با ما به اشتراک بگذارید ! ارسال دیدگاه

درباره نویسنده :

دکتر غلامرضا عسگری - بیش از 20 سال است که به عنوان پزشک، هومیوپات و مشاور فعالیت می کنم. هم اکنون به عنوان پزشک هومیوپات، Weight Coaching و محقق آب های طبی در کانادا، با کمک Telemedicine به عنوان پزشک مشاور و مدرس هومیوپاتی مشغول فعالیت هستم.

خواندن این مقالات را هم به شما پیشنهاد می کنیم