راهکارهای هومیوپاتی برای درمان انواع درد ها چیست؟

نویسنده : دکتر غلامرضا عسگری تاریخ انتشار : ژوئن 21, 2020

دردها معمولا از آن دست مشکلاتی هستند که می توانند به دلایل مختلفی بروز کنند و از کیفیت زندگی افراد بکاهند. در این راستا هومیوپاتی برای درمان انواع درد راهکارهای مشخصی دارد که البته بدون عارضه و مطمئن خواهد بود.

برخی از دردها در بدن هستند که دلایل مشخصی ندارند و نمی‌توان برای آن‌ها داروی خاصی را مصرف کرد و درعین‌حال نیز از عوارض مصرف دارو برای مقابله با درد در امان بود. ازاین‌رو روش درمانی هومیوپاتی راهکارهای مؤثری برای از بین بردن دردها دارد. درواقع دردهای زیادی با استفاده از روش درمانی هومیوپاتی درمان خواهند شد. با ما همراه باشید تا در ادامه راهکارهای مقابله با درد و همچنین تأثیر هومیوپاتی برای درمان انواع درد را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

pain/ درمان انواع درد

تعریف درد

درد نشانه‌های در سیستم عصبی است که می‌تواند احساس ناخوشایندی را در افراد ایجاد خواهد کرد. معمولاً درد به صورت سیخ سیخ شدن، سوزن سوزن شدن، سوزش و احساسی ناخوشایند ظاهر می‌شود. گاهی اوقات دردهای ایجاد شده در بخش‌های مختلف بدن ممکن است شدید باشند، زیاد شوند و یا برای مدتی هم از بین بروند. با این حساب خوب است بدانید درد می‌تواند در اعضایی مانند کمر، شکم، لگن، پاها، قفسه سینه و یا به‌طورکلی در کل بدن ظاهر شود.

در کنار همه احساس ناخوشایندی که دردها برای فرد به همراه دارند، به‌عنوان یک مزیت خوب نیز شناخته می‌شوند. درواقع درد نشان می‌دهد که مدام قسمت بدن با مشکل مواجه است و نوع درد می‌تواند نوع مشکل را هم مشخص کند.

انواع درد

برای درمان انواع درد ابتدا باید نوع آن مشخص شود. درد معمولاً به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: درد حاد و درد مزمن. دردهای حاد ممکن است به دلیل بیماری خاصی، آسیب‌دیدگی یا التهاب ناگهانی در بدن ظاهر شوند و اغلب قابل تشخیص و درمان خواهند بود. این دردها معمولاً از بین می‌روند و گاهی هم ممکن است به دردهای مزمن تبدیل شوند. درواقع درد مزمن به دردهایی گفته می‌شود که مدت طولانی‌تری در بدن وجود دارد و می‌توانند مشکلات جدی‌تری را برای افراد ایجاد کنند. در ادامه به برخی از دردهای مختلف نیز اشاره خواهیم کرد:

دردهای عصبی

وقتی سلول‌های عصبی در بدن آسیب می‌بینند، این نوع از دردها ظاهر خواهند شد. در این راستا باید بگوییم که دیابت یکی از دلایل رایج برای آسیب‌های عصب و بروز دردهای عصب خواهد بود.

دردهای روحی و روانی

جالب است بدانید برخی از شرایط روحی مانند اضطراب، افسردگی و شرایط این‌چنینی می‌توانند باعث ایجاد درد در اعضای مختلف بدن شوند و یا اینکه دردهای موجود در بدن را نیز بیشتر کنند.

nerve-pain/ درمان انواع درد های عصبی

دردهای عضلانی

دردهای عضلانی می‌توانند در اثر آسیب به عضله و یا استخوان‌ها در بدن ظاهر شوند. درواقع علاوه بر استخوان‌ها آسیب دیدن تاندون‌ها و رباط‌ها نیز می‌توانند منجر به درد شوند.

علاوه بر موارد یادشده در بالا باید بگوییم که دردها می‌‎توانند انواع متنوع دیگری نیز داشته باشند که در این میان می‌توان به درد کمر، درد گردن، درد پا و دستان و انگشتان نیز اشاره کرد. از طرفی خوب است بدانید که همه دردها همیشه قابل‌درمان نیستند و درمان انواع درد به علت بروز آن و نوع درد بستگی خواهد داشت. معمولاً برای درمان درد، تسکین‌دهنده‌های دارویی به افراد پیشنهاد می‌شود. اما از طرفی برخی از افراد به دلیل عوارض جانبی که مسکن‌های شیمایی دارند ممکن است از مصرف آن اجتناب کنند. پس این دسته از افراد بهتر است از روش‌های درمان سنتی مانند هومیوپاتی برای مقابله با درد در بدن خود استفاده کنند.

چگونه دردها را مدیریت کنیم؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید حتی اگر درد دارید، داشتن سبک زندگی سالم و فعالیت‌های بدنی به کاهش درد و بهبود و التیام آن کمک خواهد کرد. درواقع داشتن یک رژیم غذایی مناسب به جذب مواد مؤثر در داروها کمک قابل توجهی خواهد کرد. در این راستا خوب است بدانید که انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش از جمله یوگا به مدیریت درد در بدن کمک خواهد کرد. درواقع ورزش‌هایی مانند یوگا باعث تقویت عضلات و همچنین بهبود تعادل خواهند شد.

علاوه بر مواردی که در بالا بیان شد، انتخاب یک روش درمانی بدون عارضه برای مقابله با درد نیز گام دیگری است که می‌توانید برای بدست آوردن سلامتی خود از آن استفاده کنید. در این راستا مراجعه به یک پزشک هومیوپات می‌تواند بسیار مؤثر باشد. درواقع در علم هومیوپاتی بیماری به صورت کلی برای درمان انواع درد موردبررسی قرار می‌گیرد. یعنی پزشک هومیوپات بیمار را هم ازنظر روحی و هم ازنظر جسمی موردبررسی قرار خواهد داد و دارویی مختص نوع دردی که بیمار دارد و شرایطی که از سوی وی بیان‌شده است را تجویز خواهد کرد. با این حساب بیمار باید دقت داشته باشد که شرح و حال درستی از خود را نزد پزشک هومیوپات بیان کند و به توصیه‌های پزشک نیز گوش دهد.

چند توصیه برای کاهش انواع درد در بدن

همانطور که در جریان هستید، دردها انواع مختلفی دارند. درنتیجه طبیعی است که برای مبارزه با هر نوع درد راهکار مشخصی وجود داشته باشد. ازاین‌رو بر آنیم تا به چند روش کاهش درد خانگی اشاره کنیم:

درمان درد پیچ خوردن مچ پا

معمولاً وقتی مچ پا، پیچ می‌خورد گرما یا سرما می‌تواند، راهکار مؤثری باشد. ازاین‌رو زمانی که مچ پا پیچ می‌خورد، باید بلافاصله به سراغ فریزر رفت و از یخ کمک گرفت. گذاشتن یخ بر روی پای پیچ خورده می‌تواند موجبات تسکین درد و اسپاسم را فراهم کند. علاوه بر مورد یاد شده باید بگوییم که درد عضلات ناشی از ورزش‌‎های سنگین هم می‌تواند با گرما درمان شود. درواقع گرما باعث باز شدن رگ‌های خونی می‌شود و بدین وسیله مواد ترمیم کننده و مغذی سریع‌تر به ناحیه آسیب دیده می‌رسند.

پیاده روی مناسب برای دردهای مزمن

walking/ پیاده روی برای کاهش انواع درد

یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در کاهش و درمان انواع درد پیاده روی است. درواقع ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی موجب آزاد شدن هورمون اندروفین که هورمونی ضد درد در بدن است، خواهند شد. همچنین باید توجه داشته باشید که برخی از دردها نیز با استراحت بدتر می‌شوند. ازاین‌رو حتماً در زمان احساس درد فعالیت فیزیکی هرچند محدود داشته باشید.

دمنوش‌های گیاهی

tea/ دمنوش بابونه برای کاهش انواع درد

مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند به کاهش درد کمک کند. به‌عنوان‌مثال دم‌نوش بابونه باعث کاهش گرفتگی عضلات و درد ناشی از آن‌ها خواهد شد. همچنین بابونه خواص آرام‌بخشی نیز دارد و برای آن دسته از بیمارانی که دردشان منشأ عصبی دارد نیز مفید خواهد بود.

مصرف مسکن‌ها

اگر درد خیلی شدید باشد در مواردی می‌توان از مسکن‌هایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن کمک گرفت. درواقع این داروها را بدون نسخه پزشک هم می‌توان از داروخانه تهیه کرد. اما باید توجه داشته باشید که مصرف بی رویه و بدون نسخه پزشک موجب مشکلات و عوارض دیگری نیز خواهد شد. پس در مصرف داروهای شیمایی برای درمان انواع درد حتی زیر نظر پزشک نیز احتیاط کنید.

medicine/ مصرف مسکن برای کاهش انواع درد

راهکارهای هومیوپاتی برای درمان درد

داروهای تجویز شده توسط هومیوپات در طب هومیوپاتی ریشه طبیعی دارند. همچنین این داروها علاوه بر از بین بردن درد، می‌توانند دلیل بروز درد را هم درمان کنند. در این زمینه مطالعات نشان می‌دهند که هومیوپاتی تاکنون سابقه خوبی نیز در درمان انواع دردها داشته است و موارد بسیاری بوده‌اند که با استفاده از این طب درمان شده‌اند. در ادامه مزیت‌های هومیوپاتی برای درمان درد در انواع مختلف بیان خواهد شد. خوب است اشاره کنیم داروهای هومیوپاتی علاوه بر اینکه می‌توانند آسیب‌های جسمی را درمان کنند، بلکه می‌توانند مشکلات روحی که باعث ایجاد درد شده‌اند را نیز درمان کنند. ما در ادامه به راهکارهای هومیوپاتی برای درمان انواع درد اشاره خواهیم کرد:

homeopathy/ راهکارهای هومیوپاتی برای کاهش انواع درد

بدتر شدن درد در زمان استراحت

برخی از دردها هستند که در زمان استراحت بدتر می‌شوند. این دردها که با اضطراب نیز همراه خواهند بود برای تسکین نیاز به حرکت مداوم خواهند داشت. معمولاً این نوع از دردها نیز درنتیجه فشار بیش‌ازحد بر عضلات ظاهر می‌شوند. ازاین‌رو هومیوپاتی داروی مشخصی برای بیمارانی با علائم یاد شده دارد.

درمان دردهایی به همراه کبودی

برخی از دردها به دنبال کتک خوردگی و فشار بیش‌ازاندازه ایجاد خواهند شد. هومیوپاتی در این راستا هم داروی مشخصی دارد. که می‌تواند باعث تسکین درد و خوابی راحت در افراد شود. درواقع داروهای هومیوپاتی قابل استفاده برای دردهای قدیمی و همچنین جدید نیز هستند که در اثر صدمات مختلف در بدن ظاهر می‌شوند.

دردهای عمومی بدن

در درمان انواع درد توسط هومیوپاتی باید اشاره کنیم که دردهای عمومی نیز جزو دردهای قابل درمان به این روش هستند. دردهای عمومی معمولاً به صورت دردهایی در عضلات و مفاصل ظاهر می‌شوند. معمولاً این دردها نیاز به استراحت مطلق دارند که می‌توانند با داروهای هومیوپاتی نیز بهبود یابند. در این بیماران لمس قسمت‌های مخالف بدن دردناک بوده و در مواردی نیز افراد تمایل به مصرف زیاد آب نیز خواهند داشت.

درد در اثر برش و بخیه

برش و بخیه بعد از جراحی و یا آسیب‌دیدگی هم می‌تواند مورد مداوا قرار بگیرد. معمولاً در این موارد شدت دردها غیرقابل‌تحمل خواهد بود. و اگر فرد در هوای سرد قرار بگیرد، شرایطش وخیم‌تر می‌شود. پس گرما باعث تسکین درد در این افراد خواهد شد. ازاین‌رو هومیوپاتی نیز داروی مشخصی برای درمان درد در این شرایط در اختیار بیماران قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از مقاله راهکارهای هومیوپاتی برای درمان دردهای پس از جراحی نیز اطلاعات خوبی را به دست آورید.

درد همراه با احساس خستگی

برخی از دردها با خستگی و احساس کسالت همراه هستند. این دردها معمولاً در کمر، گردن و اندام تختانی ظاهر خواهند شد و نشانه ضعف عمومی بدن خواهند بود. اگر هم دچار خستگی مزمن هستید، پیشنهاد می دهیم مقاله راهکارهای هومیوپاتی برای درمان خستگی مزمن را مطالعه کنید.

درد در هنگام تب

برخی از دردهای عضلانی در هنگام بروز تب در اثر مالاریا یا آنفلوانزا رخ می‌دهند. در این شرایط بیمار احساس می‌کند، کل بدنش درد می‌کند. این دسته از بیماران نیز به هوای سرد حساس هستند و با انجام فعالیت بهتر و با استراحت نیز در مواردی بدتر خواهند شد. در این مطلب هم می توانید با راهکارهای هومیوپاتی برای درمان ویروسی آشنا شوید.

دردهای عصبی

مشکلات عصب نیز می‌توانند دردهای شدیدی را در بدن افراد ایجاد کنند. از نمونه‌های این دردها می‎توان به دردهای سیاتیک اشاره کرد. پس می‌توانیم بگوییم که هومیوپاتی برای درمان انواع درد سیاتیک هم می‌تواند مؤثر باشد.

دردهای مفاصل

pain/ درمان انواع درد

مشکلاتی مانند آرتروز و روماتیسم مفصلی می‌توانند باعث ایجاد دردهای شدیدی در بدن و یا برخی از مفاصل درگیر شود. در این بیماری‌ها مفاصل متورم شده و سفت و دردناک هستند و با قرار گرفتن در هوای سرد نیز بدتر می‌شوند. همچنین بیمار شب‌ها نیز درد بیشتری را احساس خواهد کرد. در این راستا روش درمانی هومیوپاتی نیز مفید خواهد بود. اگر می خواهید بیشتر با راهکارهای کاهش درد ناشی از آرتروز آشنا شوید پیشهاد می دهیم مقاله 9 نکته درباره کاهش درد ناشی از آرتروز را مطالعه کنید.

درد در اثر کشیده شدن عضلات

برخی از دردهای عضلانی در اثر استفاده بیش از اندازه از یک عضله خاص، کشیدگی و یا آسیب‌دیدگی بروز می‌کنند. این نوع از دردها می‌توانند در هر جای بدن ظاهر شوند. به عنوان مثال ساق پا، عضلات پشت شانه، عضلات کمر و یا عضلات ران را درگیر کنند که در این راستا هومیوپاتی راهکارهای مشخصی برای درمان این نوع از دردها در اختیار بیماران قرار خواهد داد.

درمان انواع درد ناشی از خستگی عضلات

یکی دیگر از دردهایی که هومیوپاتی راهکار و داروی مشخصی برای آن دارد، درد عضلات گردن است. برخی از افراد معمولاً پیانیست‌ها و یا آن دسته از کاربران کامپیوتر که ساعت‌های مداوم با کامپیوتر کار می‌کنند، رانندگان ، نویسندگان و افرادی از این دست از این مشکل شکایت می‌کنند. البته یک سری از افراد هم هستند که درد گردنشان با سردرد همراه است. در این راستا هم هومیوپاتی داروی مشخصی برای درمان در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

درد در دست‌ها که به صورت سندرم تونل کارپال نیز ظاهر می‌شود نیز از مواردی است که می‌توان برای آن راهکار مشخصی را در طب هومیوپاتی پیدا کرد. این سندروم ممکن است در اثر کار مدام با موس و کیبورد در دست‌ها ظاهر شود.

کمردرد از دیگر دردهایی است که معمولاً افراد زیادی را درگیر می‌کند و به‌سختی دردش تسکین و بهبود می‌یابد. معمولاً افراد مبتلا به کمر درد معمولاً از همه وضعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرند، شکایت دارند. این دسته از افراد معمولاً کارهای سخت انجام داده‌اند، زمان زیادی سرپا و یا در حالت خمیده بوده‌اند و یا اجسام سنگین بلند کرده‌اند. البته دلایل دیگری هم برای کمر درد وجود دارد. اما در حالت کلی این مشکل با کمک هومیوپاتی نه‌تنها قابل درمان است بلکه باعث درمان انواع درد ناشی از آن خواهد شد.

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید طیف وسیعی از دردها هستند که توسط روش هومیوپاتی می‌توانند درمان شوند. ازآنجایی‌که در هومیوپاتی از داروهای گیاهی که منشأ طبیعی و معدنی دارند، برای درمان انواع دردها استفاده می‌شود، پس جای نگرانی نیست و بیماران با خیال راحت می‌توانند از این داروها استفاده کنند و از عوارض جانبی داروهای شیمایی نیز برای درمان بیماری‌های خود در امان باشند. همچنین باید اشاره کرد که هومیوپاتی بیماری را در افراد به صورت کلی موردبررسی قرار می‌دهد و با توجه به شرایط هرکسی داروی خاصی برای وی تجویز پزشک تجویز خواهد شد. درنتیجه می‌توان نسبت به درمان انواع درد امیدواری بیشتری داشت. ازاین‌رو اگر شما هم تجربه استفاده از روش درمانی هومیوپاتی برای درمان درد و یا بیماری‌های دیگر را داشته‌اید، می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

نظرات و سوالتان را با ما به اشتراک بگذارید ! ارسال دیدگاه

درباره نویسنده :

دکتر غلامرضا عسگری - بیش از 20 سال است که به عنوان پزشک، هومیوپات و مشاور فعالیت می کنم. هم اکنون به عنوان پزشک هومیوپات، Weight Coaching و محقق آب های طبی در کانادا، با کمک Telemedicine به عنوان پزشک مشاور و مدرس هومیوپاتی مشغول فعالیت هستم.

خواندن این مقالات را هم به شما پیشنهاد می کنیم